2011年5月29日

【旅行用專屬音樂】I want love - Elton John 

本文節錄自馬機著作「馬機前進蒙特婁」(東觀出版),未經許可請勿轉載


(圖片來源: https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiZb1Wvgl8p_6Lh1vahStquQdffwIcBRw_pkrkMEtVWwv8Q2EYr7bE3Hs5mE22bdqzlCS9Slh3WzsEvEWhTxOeUV6hEtcz2UNauvR3bmh9Mpz0xZxjLkmVXzEk0BQPvT8gxU6ILDksQ_mk//?imgmax=1600)

(前言)

一個人,無論在哪裡,都該有音樂陪著才對。

可我這趟遠遠的旅行,卻因為貪圖輕鬆,捨去了平日連騎車都是必備的walkman,於是,擁有旅行用專屬音樂的特權,給了楓葉航空。

--

I want love, but it's impossible
A man like me, so irresponsible
A man like me is dead in places
Other men feel liberated


Elton John用單純誠摯的聲音赤裸裸地唱出他的感情。

I can't love, shot full of holes
Don't feel nothing, I just feel cold
Don't feel nothing, just old scars
Toughening up around my heart


Vancouver下著雨,我的班機因為更換零件而delay兩小時。隔著小小窗戶,雨珠快速滑落,變成一條一條的線,劃過原本就不甚清楚的視線。

我在故鄉與目的地之間,小到不能再小的座位上,動彈不得。

然後Elton又唱著:

But I want love, just a different kind
I want love, won't break me down
Won't brick me up, won't fence me in
I want a love that don't mean a thing
That's the love I want, I want love


能不能也這麼理直氣壯的要求愛呢?即使那麼困難,那麼不可能,那麼異於常人?

而我只能微不足道的乞求:

愛我吧,因為我愛你。






沒有留言:

張貼留言